Byt og retur i butik LEVERING: 1-2 HVERDAGE FRI FRAGT TIL BUTIK V. KØB OVER 200 KR. Byt og retur i butik GRATIS RETUR I BUTIK
Byt og retur i butik LEVERING: 1-2 HVERDAGE FRI FRAGT TIL BUTIK V. KØB OVER 200 KR. Byt og retur i butik GRATIS RETUR I BUTIK

Bytteregler

Hvad er mine rettigheder, hvis jeg ønsker at returnere en vare?

Når du handler på MESSAGE.dk har du altid 30 dages returret fra den dag, du modtager din vare med posten. Det betyder, at du frit og uden at oplyse en grund, kan bytte varen eller få pengene retur inden 30 dage. Medbring/medsend da din byttebon/kvittering.

   
Det kræves dog, at varen returneres i samme stand som den er modtaget, og med alle originale mærker.

 

RETUR/BYT I BUTIK
 
Byt/returner i alle vores MESSAGE butikker gratis.Her vil du ligeledes kunne få vejledning af vores personale, som kan hjælpe med andre størrelser og evt. alternative varer. Husk kvittering, som er med i din online-pakke. Eventuelle leveringsomkostninger returneres ikke. Returnering i butik kræver ikke registrering i vores returportal.

 

 

RETUR/BYT ONLINE

Send varen retur til vores webshop-lager ved at registrere din returpakke i vores returportal her. Log in med dit ordrenummer (finder du i din ordrebekræftelse på mail) og den mail, du har brugt i bestillingen af din ordre. Angiv de(n) vare(r), du vil returnere, samt årsag og metode. Et returlabel bliver genereret, som du kan printe ud. Dette skal sættes på returpakken, som skal afleveres i den pakkeshop, der håndterer den fragtmetode, du har valgt.

 

Du vil blive opkrævet et returgebyr på 39 kr. for hver ordre, som du returnerer varer fra. Husk at registrere en returnering for hver ordre separat i vores returportal, og vær opmærksom på, at alle de varer, som du ønsker at returnere, er blevet valgt. Er returvarerne ikke registreret korrekt, kan det medføre længere håndteringstider for vores lager. Hvis du returnerer varer fra flere ordrer i samme pakke, vil du stadig blive opkrævet et returgebyr pr. ordre, du returnerer fra.

 

Ønsker du at bytte din vare til en anden størrelse, skal din ordre også registreres i vores returportal. Husk at notere den ønskede størrelse. Vi sender den ønskede størrelse, når vi har modtaget din pakke.
    

Du kan også undlade at bruge vores returportal, og selv betale for fragtomkostninger. Forsendelsen skal ske med omdeling. Vi henter ikke din pakke på posthuset.

      

NB! Vær venligst opmærksom på, at du indleverer returpakken til den korrekte fragtleverandør - står der PostNord på returlabel, skal du indlevere pakken på et PostNord posthus/postbur. Står der GLS på returlabel, skal pakken indleveres i en GLS pakkeshop. Vi håndterer ikke pakker, der er indleveret forkert. Det vil sige, at vi hverken efterlyser eller erstatter disse pakker.

      

Hvis du ønsker at sende varen retur til lageret, skal du pakke varen pænt sammen. Det er vigtigt, at du i vores returportal oplyser om du ønsker pengene retur eller ombytning til en anden størrelse. Bemærk venligst, at det ikke er muligt at bytte til en anden vare ved denne løsning. Se afsnittet "Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at bytte min vare til en anden vare?" nedenfor.

   

Online/lageret i Hjørring modtager ikke returvarer, der er købt i en af vores fysiske butikker. Du kan i stedet returnere i en af vores fysiske butikker - find din nærmeste MESSAGE butik her. Bor du langt fra en fysisk butik, opfordrer vi dig til at kontakte butikken, hvor du har købt din vare, og hører om der er alternative løsninger.

  

    
Ombytningen af størrelse eller returnering af pengene vil ske indenfor 3-5 dage fra vi modtager din pakker på vores lager. Det kan tage lidt tid, inden pengene kan ses på din konto. Dette skyldes ventetid i forbindelse med overførslen af penge hos bankerne.

    

Bemærk:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget i din varetægt, du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Bemærk, at original emballage kan udgøre en væsentlig del af varens værdi. MESSAGE.dk fastsætter værdiforringelsen. 

   
Som udgangspunkt nedskrives varer med bortkommet eller beskadiget emballage med minimum 20 %, og varer som er taget i brug eller på anden vis beskadiget, nedskrives med minimum 80 %.
Hvis varen vurderes usælgelig vil værdiforringelsen være 100 %.
    
Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at bytte min vare til en anden vare?
Så skal du returnere din vare, se venligst i det foregående afsnit. 
Derefter er du nødt til at foretage et nyt køb på webshoppen. Dette skyldes, at ved en difference i prisen på varen, har vi brug for at du indtaster dine kreditkort-oplysninger igen, da vi ikke har adgang til denne data. Når vi har modtaget returvaren, tilbagefører vi beløbet til dig.

    
Hvordan kan jeg få mine penge tilbage?
Behandlingsperioden varierer mellem 3-5 hverdage fra vi har modtaget dine returvarer på vores lager, til vi refunderer pengene. Når vi har tjekket varernes tilstand og klargjort en refundering, vil du blive informeret via e-mail. Refunderingen vil ske via samme betalingsmetode, der blev anvendt ved køb af varen. 
Vær opmærksom på at bankernes transit-tid på pengene varierer meget, og i få tilfælde kan det tage helt op til 4 uger før pengene er overført til din konto. Dette er ikke noget vi har indflydelse på – og hvis du ønsker at rykke for dine penge efter du har modtaget en mail fra os med bekræftelse på returneringen, skal du kontakte dit pengeinstitut.
    
Varerne, jeg har modtaget, er de forkerte eller har fejl. Hvad skal jeg gøre? 
Hvis du har modtaget en vare, som er itu eller ukorrekt i forhold til dit køb, vil vi refundere varens værdi og returomkostninger, så snart vi modtager varen på vores lager. Kontakt venligst vores kundeservice, inden du sender pakken retur på mail: ONLINE@message.dk. For at gennemføre retursendingen, skal du registrere din returpakke i vores returportal her

       
Jeg har returneret en vare, men pengene er ikke gået ind på min konto endnu. 
Når du ønsker pengene udbetalt for en vare, du har sendt retur, kan du forvente 7-10 arbejdsdage fra den dag vi modtager varen, til pengene kan ses på din konto. Dette skyldes administration samt ekspedition af bankoverførslen. I visse tilfælde tager det op til 4 uger. Dette er den transit-tid, bankerne bruger på at flytte pengene rundt.

  
Vi behandler din returnering indenfor 3-5 arbejdsdage, og du vil modtage en advisering om at din retur er behandlet og godkendt fra MESSAGE.dk